تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام

چگونه می توانم از دریافت تماس افراد ناشناس در تلگرام جلوگیری کنم؟

برقراری تماس در هر پیام رسان باعث محبوبیت آن می شود زیرا یکی از نیاز های کاربران اینترنت برقراری تماس تصویری و صوتی در پیام رسان ها می باشد. تلگرام یکی از پیام رسان های پر طرفدار نزد کابران است که با قابلیت های منحصر به فردی که دارد افراد زیادی را جذب خود کند. توسعه دهندگان تلگرام همواره در تلاش هستند تا در نسخه های جدید این اپلیکیشن به قابلیت های آن اضافه کنند. یکی از این قابلیت هایی که در نسخه های اخیر به این پیام رسان اضافه شده است امکان برقراری تماس تصویری و صوتی می باشد.اما در بعضی مواقع ممکن است از سوی افراد ناشناس نیز تماس هایی را دریافت کنید که موجب ناراحتی شما می شود. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام را به شما آموزش دهیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین برای یادگیری چگونگی غیرفعال سازی تایید دو مرحله‌ ای تلگرام، مبحث آموزش غیرفعال سازی تایید دو مرحله‌ ای تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام

به طور پیش فرض، تمامی کاربران تلگرام می توانند بدون کسب اجازه و بدون نیاز به داشتن شماره تلفن همراه افراد با آن ها تماس برقرار کنند. اما این مسئله در برخی مواقع موجب نارضایتی برخی از کاربران شده است.

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که از سوی افراد ناشناس که شماره آن ها را ندارید تماس هایی را در تلگرلم دریافت می کنید که موجب نارضایتی شما می شود، می توانید با طی کردن مراحل زیر از دریافت تماس افراد ناشناس در تلگرام جلوگیری کنید:

۱.در اولین مرحله باید جدید ترین نسخه تلگرام را دانلود و نصب نموده و سپس نرم افزار تلگرام را اجرا نمایید.

۲. سپس بر روی آیکون به شکل سه خط موازی که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام(مرحله 2)

۳. در مرحله ی سوم برای ورود به منوی تنظیمات تلگرام کافیست گزینه Settings را انتخاب کنید.

عدم دریافت تماس ناشناس در تلگرام(مرحله 3)

۴. در این مرحله در منوی نمایان شده، گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

(مرحله 4)

۵. در این بخش از بین گزینه های موجود به دنبال گزینه Calls یا تماس ها بگردید و آن را انتخاب کنید.

مرحله 5

۶. در منوی جدید نمایش داده شده،سه گزینه برای شما وجود دارد که در ادامه آن هارا برای شما توضیح خواهیم داد:

Everybody: با انتخاب این گزینه تمام کاربرانی که شماره تلفن همراه شما را داشته باشند می توانند از طریق تلگرام با شما تماس بگیرند.

My Contacts: با انتخاب این گزینه تنها مخاطبان شما که شماره تلفن همراه شما را داشته باشند می توانند از طریق تلگرام با شما تماس بگیرند.

Nobody:  با انتخاب این گزینه هیچ کاربری در تلگرام نمی‌تواند با شما تماس برقرار کند.

۷.  شما می توانید متناسب با نیاز خود، یکی از گزینه های مطرح شده در بالا را انتخاب کنید.

۸. در نهایت پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، بر روی آیکون به شکل تیک که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۹. همچنین باید به شما بگوییم که در تنظیمات منوی Calls یا تماس ها ، با انتخاب هر یک از گزینه های نمایش داده شده، بخشی وجود دارد به نام Add exceptions که به کاربران امکان افزودن افرادی به عنوان استثنا می دهد.

بدین ترتیب همان طور که مشاهده نمودید، در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید با استفاده از چند کلیک ساده و طی نمودن چند مرحله، به راحتی از دریافت تماس تصویری و صوتی توسط افرادی که آن هارا نمی شناسید جلوگیری کنید.