اینترنتموبایل

آموزش روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

امروزه بیشتر افراد از طریق پیام رسان ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند یکی از این نرم افزار ها برنامه واتساپ است که در بعضی اوقات ممکن است شما ندانید که برای ارسال پیام ، تماس و.. از طرف مقابل بلاک شده اید یا خیر؟ قابلیت بلاک کردن در این نرم افزار قرار داده شده تا مردم بتوانند خودشان جلوی مزاحم ها و افراد سودجو را بگیرند و در بعضی مواقع هم ممکن است این کار به اشتباه یا ناخواسته انجام شود. فهمیدن بلاک شدن در واتساپ می تواند به شما کمک کند تا اگر به اشتباه بلاک شده اید آن را طرف مقابل در میان بگذارید. برای یافتن جواب با آموزش روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ همراه ما در ادامه مبحث باشید.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای چگونگی اضافه کردن مخاطب در واتساپ مبحث آموزش روش های اضافه کردن مخاطب در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ از طریق آخرین بازدید

برای شروع ابتدا نرم افزار محبوب واتساپ را از سایت رسمی Whatsapp یا اپ استورها دانلود و نصب کنید. اگر اولین بار است وارد این نرم افزار می شود باید یک حساب ایجاد کنید یا از حساب های قبلی خود استفاده نمایید.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

پس از ورود به واتساپ از قسمت بالا یا پایین صفحه (بر اساس نسخه واتساپ و گوشی موبایل) گزینه Chats را انتخاب کنید.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

در این قسمت شما می توانید تمام افرادی که با آنها چت کرده اید را مشاهده کنید. در این قسمت گفتگو مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

بررسی کنید که کاربر آنلاین است یا خیر. اگر WhatsApp شخص مورد نظر باز باشد و شما را بلاک نکرده باشد، کلمه “آنلاین” را در قسمت زیر نام فرد مورد نظر مشاهده خواهید کرد. اگر “آنلاین” را نمی بینید، این می تواند به معنای دو چیز باشد: یا شخص در حال حاضر آفلاین است و واتساپ خود را بسته یا او شما را مسدود یا بلاک کرده.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

به دنبال یک تاریخ یا زمان در زیر اسم گفتگو مورد نظر بگردید. اگر کاربر در حال حاضر “آنلاین” نیست، ممکن است “Last Seen” را در بالا صفحه گفتگو به همراه تاریخ و زمانی مشاهده کنید. اگر این اطلاعات را نمی بینید، ممکن است به این دلیل باشد که کاربر این ویژگی را از طریق بخش حریم خصوصی غیرفعال کرده است. همچنین می تواند نشان دهد که شما توسط فرد مسدود شده اید.

توجه: بیشتر افراد برای حفظ حریم خصوصی خود تاریخ آخرین بازدید خود را پنهان می کنند و استفاده از این روش را بلااستفاده می کنند.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

 

فهمیدن بلاک شدن در واتس اپ با روش ارسال پیام

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

وقتی پیامی را به مخاطبی ارسال می کنید که شما را مسدود نکرده است، می توانید علامت تیک را در سمت راست نشانگر زمان مشاهده کنید. وقتی پیامی از طرف شما ارسال می شود و به سرور واتساپ می رسد پیام شما یک تیک می خورد و زمانیکه پیام به دست فرد مورد نظر می رسد تیک دوم را نیز می خورد توجه داشته باشید زمانیکه طرف مقابل این پیام را مشاهده می کند این دو تیک از خاکستری به آبی تغییر رنگ می دهد. اگر علامت تیک دوم هرگز ظاهر نمی شود، ممکن است مسدود شده باشید. با این حال، همچنین می تواند به این معنی باشد که فرد در حال حاضر واتساپی بر روی گوشی خود ندارد.

توجه: بعضی ترفند ها در رابطه با خواندن پیام بدون تیک خوردن آن وجود دارد که شخص مورد نظر اگر از این روش ها استفاده کند این روش تاثیر خود را از دست می دهد.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

 

فهمیدن بلاک شدن از طریق تصویر پروفایل

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

برای مشاهده نمایه فرد مورد نظر، بر روی نام شخص در بالا صفحه گفتگو ضربه بزنید. هنگامی که در واتس اپ مسدود شده اید، مشخصات کاربر هرگز برای شما تغییر نخواهد کرد.اگر از جایی اطلاع دارید که فرد مورد نظر پروفایل یا اطلاعات خود را تغییر داده است ولی شما نمی توانید تغییرات را مشاهده کنید، ممکن است مسدود یا بلاک شده باشید. همچنین اگر شما اصلا هیچ اطلاعات و یا عکس پروفایلی از شخص مورد نظر مشاهده نمی کنید امکان بلاک شدن شما توسط آن فرد وجود دارد.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

 

چگونه با روش تماس صوتی و تصویری بفهمیم بلاک شدیم یا خیر؟

شما می توانید با استفاده از گزینه تماس در سمت چپ صفحه نمایه یک تماس صوتی برقرار کنید. اگر بر روی گزینه تماس ضربه زدید ولی تماس گرفته نشد، به این معناست که فرد موردنظر شما را مسدود کرده است. ولی این می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مواقعی هست که افراد از طریق تنظیمات این گزینه را غیرفعال می کنند.

روش های تشخیص بلاک شدن در واتساپ

 

فهمیدن بلاکی در واتس اپ با ایجاد گروه

روش قطعی “از کجا بفهمیم در واتساپ بلاک شدیم؟” ایجاد گروه با مخاطب مورد نظر است. برای این کار ابتدا در واتساپ یک گروه خالی ایجاد کنید و سپس فرد مورد نظری که فکر می کنید شما را بلاک کرده را به گروه اضافه نمایید. اگر با پیغامی مثل شما اجازه این کار را ندارید، شما مجاز به اضافه کردن این مخاطب نیستید یا You Are Not Authorized To Add This Contact به احتمال زیاد شما توسط فرد مورد نظر بلاک یا مسدود شده اید.

 

چک کردن پروفایل با اکانت دیگر

با استفاده از برنامه های ایجاد اپ مشابه یک اکانت دیگر واتساپ بسازید و تمام این موضوعات یعنی عکس پروفایل ، آخرین بازدید و.. را چک کنید. اگر تنظیمات حریم خصوصی شخص در حالت عمومی باشد نقض یکی از موارد مانند نمایش عکس پروفایل می تواند نشانگر بلاک شدن شما توسط فرد مقابل باشد.

 

نتیجه گیری کلی بر اساس روش های بالا

در آخر هم شما می توانید با شناختی که از فرد مورد نظر دارید و اطلاعات در دسترس نتیجه ای بگیرید. برای مثال اگر فرد مورد نظر در هر روز چند بار واتساپ خود را چک میکرده یا عادت به تعویض پروفایل داشته می توانید از این نتیجه بگیرید که شما اگر نه آخرین بازدید و نه عکس پروفایل را مشاهده نمی کنید به احتمال زیاد بلاک شده اید.

 

 

منبع