اینترنت

آموزش جستجو در گوگل

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش جستجو در گوگل

امروزه، جستجوی اینترنتی را میتوان با کمپانی گوگل پیوند زد. اکثر کاربران اینترنت در سطح جهان، موتور جستجوی گوگل را نخستین گزینه خود برای جستجو انتخاب می‌کنند. به همین دلیل، در این مطلب ما قصد آموزش جستجو در گوگل را با ارائه اموزش و ترفند را داریم  تا در کوتاه ترین زمان ممکن، به نتیجه مورد نظر خود برسید.

 

آموزش نحوه جستجو عکس در گوگل:

 

۱. آدرس مقابل را باز کنید www.google.com/imghp

۲. بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

آموزش جستجو در گوگل

۳. حالا شما دو بخش Paste Image URL و Upload an Image را مشاهده می کنید.

آموزش جستجو در گوگل

۴. قسمت Paste Image URL برای جستجوی عکس هایی است که در اینترنت قرار دارند، شما می توانید آدرس اینترنتی (URL) تصویر آنلاینی را که پیدا کرده اید کپی و در این قسمت وارد کنید.

۵. قسمت Upload an Image به شما اجازه می دهد تا تصاویر ذخیره شده در کامپیوتر را آپلود کنید. هنگامی که تصویر را آپلود می کنید تصاویر مشابهی با اندازه و رزولوشن های مختلف خواهید دید و با کلیک بر روی هر کدام که خواستید می توانید آن را ذخیره کنید.

 

آموزش چند ترفند برای دست یابی به نتایج بهتر در جستجو گوگل:

۱. از کلمات رایج یا نشانه‌ها استفاده نکنید. عبارات رایجی مانند a و the، به کلمات توقف معروف هستند و معمولا نادیده گرفته می‌شوند. نشانه‌گذاری نیز غالبا نادیده گرفته می‌شود. اما استثناهایی نیز وجود دارد. کلمات رایج و نشانه‌ها برای جستجوی یک عبارت خاص درون یک جمله باید استفاده شوند. در برخی موارد استفاده از کلمات رایج مانند The تأثیر زیادی دارند. برای مثال جستجوی عبارت Raven با عبارت The Raven تفاوت زیادی دارد.

۲. بعضی از موتورهای جستجو تفاوتی میان حروف بزرگ و کوچک قائل نیستند. برای مثال، جستجوی عبارات Technology، نتایجی عینا مشابه را technology به دنبال دارد.

۳. بهتر است که از کلمات در حالت اصلی آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، Bird و Walk را جستجو کنید، نه Birds و Walked اما اگر شما به دنبال نتایجی درباره عمل راه رفتن می‌گردید، باید عبارت Walking را جستجو کنید.

۴. از ویژگی تکمیل خودکار استفاده کنید. هنگامی که در باکس جستجوی گوگل شروع به تایپ کردن می‌کنید، لیستی از عباراتی که شاید مد نظر شما باشند، نمایش داده می‌شود، از آن استفاده کنید. انتخاب عبارت مناسب، به جای تایپ کردن آن، باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. همچنین از این ویژگی، در نوار آدرس گوگل کروم نیز می‌توانید استفاده کنید که باعث می‌شود تا خیلی سریع به عبارت مورد نظر یا وبسایتی که قبلا درباره موضوع خود به آن رجوع کرده‌اید، برسید.

۵. عملگر خط تیره (-) برای محدود کردن جستجو استفاده کنید. عباراتی که چندین معنا دارند منجر به نتایج ناخواسته می‌شوند. عملگر قدرتمند خط تیره که اکثرا از آن غافل‌اند، می‌تواند هر نتیجه ناخواسته‌ای را حذف کند. برای مثال، شما به دنبال نتایج «Caterpillar» هستید اما نمی‌خواهید نتایج مربوط به کمپانی آن را ببینید، پس عبارت Caterpillar –Inc –Cat را جستجو می‌کنید.

۶. از علامت‌ نقل و قول (“”) برای جستجوی دقیق استفاده کنید که به صورت “عبارت مورد نظر برای جستجو” می باشد. شاید بخواهید عبارت مشخصی، یا بخشی از یک نقل و قول را جستجو کنید. از علامت نقل و قول در ابتدا و انتهای عبارت استفاده کنید تا تنها کلمات مورد نظر شما به ترتیبی که شما در نظر دارید، جستجو شوند. این یکی از بهترین راه‌های محدود کردن نتایج جستجو است.

۷. عملگر (+) به موتور جستجو دستور می‌دهد تا این کلمات را در جستجو لحاظ کند. برای مثال، جستجوی عبارت tall +and short، نتایجی که شامل and نیز می‌شوند، نشان داده می‌شوند. توجه داشته باشید قبل از علامت بعلاوه (+) حتما فاصله باشد و بین آن و واژه بعد فاصله نباشد.

 

منبع

منبع