اینترنتتکنولوژیموبایل

آموزش برخی از اصطلاحات اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

اصطلاحات اینستاگرام

معرفی برخی از اصطلاحات اینستاگرام:

اینستاگرام یا Instagram یک اپلیکیشن برای به اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌های کوتاه به کمک گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. این اپلیکیشن ابتدا برای سیستم عامل ios ساخته شد دو سال بعد در سال ۲۰۱۲ نسخه اندرویدی آن عرضه شد مدتی بعد نسخه تحت وب آن با امکانات کمتر در اختیار کاربران قرار گرفت. در این آموزش به معرفی برخی از اصطلاحات اینستاگرام می پردازیم.

همچنین می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: برای آشنایی با چگونگی فیلتر کردن کلمات توهین آمیز در اینستاگرام آموزش فیلتر کردن کلمات در کامنت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

اصطلاحات اینستاگرام:

۱. پست (Post)

عکس ها و یا ویدیوهایی که در اینستاگرام آپلود میکنید، یک پست در اینستاگرام محسوب می‌شوند. تمام پست‌های شما در صفحه پروفایل شخصی خودتان نمایش داده ‌می‌شود.

۲. فالو (Follow)

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. فالو کردن یا دنبال کردن دوستان و افراد دیگر به این معناست که شما علاقه مندید پست ها و فعالیت های آن هارا دنبال کنید بدین صورت که به صفحه شخصی او بروید و روی گزینه فالو کلیک کنید.

همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.

۳. فالوور (Follower)

Follower در لغت به معنای دنبال کننده است. زمانی که شما درخواست دوستی کسی را قبول می کنید و آنها پیج شما را دنبال می کنند و جزو فالوورهای شما به شمار می آیند.

۴. فالویینگ (Following) 
Following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. افرادی را که شما آن هارا فالو کرده اید، در قسمت فالویینگ (Following) پیج خودتان میتوانید آنها را مشاهده کنید.

۵. فید (Feed) 
یکی از اصطلاحات اینستاگرام فید می باشد، فید در اینستاگرام صفحه‌ای است که در آن می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید، در حقیقت این فید در صفحۀ home شما نمایش داده می‌شود.

۶. لایک (Like)
لایک کردن در اینستاگرام به این معناست که شما از چیزی خوشتان آمده است و این علاقه را با لایک کردن پست ها نشان می دهید، علاوه بر پست های اینستا گرام شما حتی می توانید کامنت های دیگران را نیز لایک کنید، و زمانی که از لایک کردن چیزی پشیمان شدید می توانید آن را آنلایک کنید.

 

۷. کامنت (Comment)
کامنت (Comment) به معنای “نظر دادن” است. در اینستاگرام زمانی که بخواهید درمورد پستی نظر خود را بیان کنید می توانید زیر همان پست کامنت بگذارید.

کاربران دیگر نیز می توانند کامنت شما را ببینید و آن را لایک کنند و یا زمانی که بخواهند به کامنت شما پاسخ بدهند می توانند از گزینه (Reply)  استفاده کنند.

۸. استوری (Story)

Storyدر لغت به معنای “داستان ” است.  استوری از قابلیت‌ های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد به این صورت است که شما عکس یا ویدویی (حداکثر ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود به اشتراک میگذارید و بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود،  برای ذخیره کردن استوری در صفحه خودتان می توانید آنرا به بخش Highlight اضافه کنید.

دیگران می توانند برای استوری شما کامنت بگذارند و این کامنت ها فقط توسط شما دیده می شود و فالوررهایتان نمیتوانند ببینند.

۹. لایو (Live)

Live به معنای پخش زنده است. در اینستاگرام شما به صورت زنده (به مدت یک ساعت) می‌توانید از حودتان فیلم بگیرید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. در قسمت کامنت لایو تمام افرادی که لایو شمارا تماشا می کنند میتوانند برای شما کامنت بگذارند و یا لایک کنند.کامنت های لایو برای تمام افراد حاضر در لایو قابل مشاهده است ولی اینستا گرام به شما این امکان را می دهد که کامنت هارا ببندید.

لایو هم مانند استوری بعد از ۲۴ ساعت حذف می شود اما شما میتوانید آن را ذخیره کرده و به هایلایت (Highlight) اضافه کنید.

۱۰. (Notification) نوتیفیکیشن

Notification در لغت به معنی “اعلامیه” است. در اینستاگرام  لایک ها و کامنت هایی که دیگران برای پست شما می گذارند، و یا درخواست هایی که برای فالو کردن شما می دهند، به صورت نوتیفیکیشن های جداگانه برای شما ارسال می گردد.

۱۱. هشتگ (Hashtags)

هشتگ ها درواقع برچسب هایی هستند که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری زیر پست های شما به کار می روند. زمانی که از هشتگ برای یک پست استفاده می کنید، پست شما در دسته بندی آن هشتگ قرار می گیرد،و وقتی افراد دیگر آن هشتگ را جستجو کنند پست شما برایشان نمایش داده می شود.

به طور مثال با جستجوی #خانه عکس ها و ویدئو هایی که با این عنوان اشتراگ گذاشته شده اند نمایش داده می شوند.

 

۱۲. اکسپلور (Explore)
اکسپلور اینستاگرام قسمتی هست که عکس ها و ویدئو هایی از سراسر دنیا را برایتان نشان می دهد. (هم آنهایی که فالو کرده اید و هم آنهایی که فالو نکرده اید) این پست ها باتوجه به علاقه مندی های شما و دوستانتان در اینستا گرام و پیج هایی که فالو کرده اید برایتان نمایش داده میشود.

۱۳. کپشن (Caption)
کپشن در اینستاگرام به معنای  نوشته‌ای است که به عنوان توضیح در زیر عکس می‌آورید .

 

۱۴. منشن (Mention)
منشن (Mention) در لغت به معنای “اشاره کردن، و نام بردن” است.  در اینستاگرام زمانی از این قابلیت استفاده می کنید که بخواهید به کسی اشاره کنید یا نام او را ببرید، مثلا وقتی که بخواهید عکسی را با دوستتان به اشتراک بگذارید می توانید نام او را منشن کنید.
برای Mention کردن کافی است از یک علامت “@” قبل از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر هم در کپشن و هم در کامنت استفاده کنید.

 

۱۵. تگ (Tag)
تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ کردن زمانی به کار می رود که شما عکس یا ویدئویی به اشتراک می گذارید و میخواهید به افرادی که در آن ها هستند اشاره کنید،در این صورت می توانید از تگ کردن استفاده کنید.

برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی اینستاگرام افراد استفاده کنید.

 

۱۶. دایرکت (Direct)
دایرکت یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام می باشد، که به معنای “بی‌واسطه” است. در اینستاگرام دایرکت همانند یک پیامرسان عمل می کند که به صورت خصوصی است. وقتی به کاربری از طریق دایرکت پیامی ارسال میکنید(حاوی متن،عکس و یا فیلم) فقط او میتواند پیام شمارا ببیند، البته در این قسمت قابلیت ساختن گروه نیز وجود دارد.

۱۷. سیو (Save)

(Save) در لغت به معنای “ذخیره کردن” است. در اینستاگرام زمانی که شما از پستی خوشتان می آید و می خواهید آن را نگه دارید تا بعدا مجدادا مشاهده کنید از گزینه (Save) در زیر پست ها استفده می کنید، و آن پست برایتان ذخیره می شود.