اینترنت

آموزش استفاده از برنامه آپ برای تراکنش های مالی، پرداخت قبوض و…

نوشته شده در ۳ سال پیش | ۲۴ دیدگاه ارسال شده است

آموزش استفاده از برنامه آپ

آموزش استفاده از برنامه آپ

اپلیکیشن آپ متعلق به شرکت آسان پرداخت پرشین است که با استفاده از آن، امکان پرداخت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و فقط کافی است گوشی شما به اینترنت وصل باشد و رمز دوم کارت بانکی خود را داشته باشید. اپلیکیشن آپ قابل نصب روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS است و می‌توانید آن را از طریق کافه بازار، گوگل پلی و مایکت دانلود کنید. همچنین می‌توانید این اپلیکیشن را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS از طریق www.733.ir و یا ارسال عدد ۱ به ۲۰۰۰۷۳۳ نیز دریافت کنید. با توجه به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور، در حال حاضر آپ از طریق اپ استور قابل دانلود نیست. در این مبحث به آموزش استفاده از برنامه آپ خواهیم پرداخت.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه استفاده از اینترنت موبایل روی کامپیوتر، مبحث آموزش روش های اشتراک اینترنت گوشی با کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

نحوه نصب اپلیکیشن آپ

۱. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن آپ،آن را اجرا نمایید.

۲. سپس در صفحه ی اول شماره موبایل خود را وارد کنید.

آموزش استفاده از برنامه آپ

۳. در مرحله بعدی در صورت تمایل میتوانید شماره موبایل فردی که این اپلیکیشن را به شما معرفی کرده را وارد کنید.

آموزش استفاده از برنامه آپ

۴. با انتخاب گزینه مرحله بعد و  وارد مرحله ای می شوید که برای شماره شما یک پیامک حاوی کد فعال سازی ارسال میگردد که باید آن را در کادر مشخص شده وازد نمایید.

آموزش استفاده از برنامه آپ

معرفی امکانات اپلیکیشن آپ

آموزش استفاده از برنامه آپ

۱. خرید شارژ: با استفاده از این قابلیت اپلیکیشن آپ می توانید بدون توجه به اپراتور و نوع سیم‌کارت، از همه اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل برای خودتان و یا دیگران شارژ تلفن همراه خریداری کنید.

اطلاعات مورد نیاز برای خرید شارژ با استفاده از این اپلیکیشن، «شماره همراه»، «مبلغ شارژ »، «شماره کارت» و «رمز دوم کارت» است.

 

۲. کارت به کارت: برای انتقال وجه از طریق اپلیکیشن آپ حتماً باید کارت مبدأ  یکی از ۲۸ بانک ملی، کشاورزی، سپه، اقتصاد نوین، شهر، دی، انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد، آینده، پست بانک، قوامین، سرمایه، ایران زمین، توسعه تعاون، گردشگری، صنعت و معدن، رسالت، سامان، کوثر، خاورمیانه، پارسیان، تجارت، پاسارگاد، مسکن، رفاه کارگران، ملت و ملل باشد. البته در خود اپلیکیشن گفته شده است که به زودی سایر بانک‌ها هم به لیست این بانک‌ها اضافه خواهد شد.

اطلاعات اصلی که برای انتقال وجه با این اپلیکیشن می‌خواهید شامل شماره «کارت مبدأ»، شماره «کارت مقصد» و «مبلغ» است. در قسمت توضیحات هم می توانید توضیحات تراکنشی که می‌خواهید انجام دهید را بنویسید.

 

۳. شارژ اینترنت: در این قسمت می توانید برای حساب اینترنت سیم‌کارت، سرویس وایمکس و یا سرویس اینترنت خانگی خود را شارژ کنید.برای انجام ایم کار کافیست نوع سرویسی که می‌خواهید (پکیج اینترنت، وایمکس و ADSL) را از بین گزینه های بالای صفحه انتخاب کنید.سپس باید اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و پس از کلیک روی گزینه «مرحله بعد» پکیج مورد نظرتان را با حرکت دادن لیست انتخاب کنید و بعد از انتخاب پکیج مورد نظرتان تنها با واردکردن «شماره کارت» و «رمز دوم کارتتان» می‌توانید پرداخت را انجام دهید.

 

۴. قبض خدماتی: در قسمت قبض خدماتی می توانید به دو صورت «اسکن بارکد قبض» و «وارد کردن اطلاعات قبض به صورت دستی» قبض‌های خودتان را پرداخت کنید. تنها کافیست بعد از واردکردن اطلاعات یا اسکن بارکد قبض، با واردکردن شماره کارت و رمز دومتان قبضتان پرداخت خواهد شد.

 

۵. موجودی: در حال حاضر سرویس موجودی در دسترس نیست. به محض فعالسازی از سمت بانک مرکزی ایران، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

۶. قبض موبایل: برای استفاده از این قسمت کافیست شماره موبایلی که قصد پرداخت قبض آن را دارید وارد نمایید. همچنین، اگر اطلاعات قبض میان‌ دوره و یا پایان دوره موجود باشد در این صفحه‌ نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید قبض موردنظر را برای پرداخت انتخاب کنید، سپس با واردکردن «شماره کارت» و «رمز دوم کارت»، قبض موبایلتان پرداخت خواهد شد.

نکته:هنگام وارد نمودن شماره موبایل به یاد داشته باشید که شماره موبایل باید شامل صفر ابتدایی باشد.

۷. نیکوکاری: در قسمت نیکوکاری میتوانید هر مبلغی که میخواهید را به یکی از موسسات نیکوکاری اهدا کنید. مبلغ مورد نظر را وارد و موسسه دلخواه را انتخاب کنید و سپس  شماره کارت ۱۶ یا ۱۹ رقمی خود و رمز دوم را وارد نمایید تا تراکنش و پرداخت نیکوکاری شما انجام شود. پس از اتمام کار، نتیجه را تایید کنید.

 

۸. بیمه: در قسمت بیمه شما میتوانید یکی از سرویس‌های بیمه ای مورد نیاز خود را خریداری کنید. انواع بیمه‌های ارائه شده در این اپلیکیشن به شرح زیر است:

بیمه شخص ثالث اتومبیل: تعهد بیمه سینا در صدور و تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث کلیه شرکت‌های بیمه با لحاظ تخفیفات و سوابق عدم خسارت مندرج در بیمه‌نامه و تخفیف گروهی ویژه آپ.

حوادث سفر: تعهد بیمه سینا در قبال فوت و نقص عضو دائم ناشی از حوادث سفر در ۳۰ روز.

آتش‌سوزی طرح اصناف: تعهد بیمه سینا در قبال آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، زلزله، سیل و مسئولیت مالی در قبال همسایگان مجاور.

بیمه مسافری خارج از کشور: تعهد بیمه سینا در قبال حوادث و درمان مسافری کمک‌رسان (SOS) خارج از کشور.

آتش‌سوزی مسکونی: تعهد بیمه سینا در قبال آتش‌سوزی، سیل، زلزله، سرقت، طوفان، انفجار و صاعقه.

حوادث انفرادی: تعهد بیمه سینا در قبال فوت و نقص عضو دائم ناشی از حوادث در یک سال.

شما می‌توانید طرحی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید و برای خرید آن، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. توجه داشته باشید که این اطلاعات درخواستی ممکن است بر اساس سرویسی که انتخاب کرده‌اید متغیر باشند.

نکته: دقت کنید باید اطلاعات وارد شده مربوط به کالا یا فردی که قصد بیمه کردن آن را دارید، باشد.

 

۹. تله پرداز:  در زمان خرید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد با آسان پرداخت، با استفاده از این سرویس، وجوه خود را پرداخت کنید. برای این کار کافی است «کد پذیرندگی فروشنده» را از او دریافت کنید و در قسمت کد تله پرداز وارد کنید.

پس از انتخاب پذیرنده موردنظرتان،کافی است«شماره کارت» و «رمز دوم کارت» خود را وارد نمایید تا تراکنش انجام ‌شود.

 

۱۰. خدمات خودرو: شما می توانید برخی از هزینه‌های مرتبط با خودروهای خود مانند هزینه پارکینگ، عوارض اتوبان و… را با استفاده از آپ و کیف پول آپ پرداخت کنید. برای این کار کافیست ابتدا خودروهای خود را به نرم‌افزار اضافه کنید و با ورود به صفحه لیست پارکینگ‌ها، پارکینگ‌هایی که از پرداخت با آپ پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید و با مراجعه به آن‌ ها می‌توانید بدون انتظار برای پرداخت از پارکینگ استفاده کنید به این صورت که هزینه پارکینگ به صورت خودکار از کیف پول خودکار شما پرداخت می‌ شود.

 

۱۱. عیدانه پذیرندگان: در این بخش سه گزینه وجود دارد: ۱- جوایز و برندگان  ۲-عیدانه ۳-افزایش امتیاز

۱. در بخش جوایز و برندگان، می‌توانید برندگان و جوایز جشنواره‌های عیدانه اپلیکیشن آپ را ببینید.

۲. در بخش عیدانه نوشته شده است که «برای مشاهده امتیازات خود در جشنواره عیدانه پذیرندگان آپ، اپلیکیشن آپ را با شماره همراه پذیرندگی خود فعال کنید.برای تغییر شماره همراه پذیرندگی خود یا دریافت دستگاه کارت‌خوان آپ نیز با شماره ۸۳۳۳۳-۰۲۱ تماس بگرید.».

۳. در بخش افزایش امتیاز نیز راه‌های افزایش امتیاز در این اپلیکیشن نوشته شده است.

 

۱۲. کلوپ آپ: در این بخش کمپین‌ها، مسابقات، باشگاه مشتریان و جوایز و برندگان آپ قابل دسترسی هستند. کلوپ آپ، محلی برای جمع‌آوری امتیازها و برخورداری از جوایز ویژه است. با ثبت‌نام در این کلوپ نه‌تنها می‌توانید گزارش تراکنش‌های درگاه ۷۳۳ را مشاهده کنید بلکه با هر بار استفاده از سرویس آسان پرداخت، امتیاز ویژه‌ای کسب می‌کنید که می‌توانید برای خرید سرویس و خدمات الکترونیک استفاده کنید.

 

۱۳. سرمایه‌گذاری: در این بخش دو گزینه وجود دارد: ۱- سهامداران  ۲-صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت

در قسمت سهامداران، سهامداران شرکت آسان پرداخت باید جهت واریز سود سهام منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵، اطلاعات خودشان را از طریق فرمی که در این صفحه وجود دارد، برای شرکت ارسال کنند.

 

۱۴. آپتل: در این بخش شما می‌توانید سیم‌کارت‌های دائمی نسل جدید آپتل را خریداری کنید. برای این کار بعد از انتخاب شماره همراه دلخواهتان، در قسمت پرداخت باید «شماره کارت»، «رمز دوم»، «CVV2» و «تاریخ انقضا کارتتان» را وارد کنید و بعد با انتخاب گزینه «پرداخت»، سیم‌کارت موردنظرتان خریداری خواهد شد.

 

۱۵. امتیاز گیری: در این بخش می‌توانید پس از انجام هر تراکنش با تکان دادن گوشی خود تا زمانی که دایره وسط صفحه پر شود و عدد آن به ۱۰۰ درصد برسد، ۲۵ امتیاز دریافت کنید. کلیه امتیازات به دست آمده در این بخش یا امتیازات دریافت شده بابت انجام تراکنش، نهایتاً تا روز بعد به حساب امتیازات کاربر اضافه خواهند شد.

شما می‌توانید با استفاده از امتیاز خود از طریق همین اپلیکیشن شارژ رایگان تهیه کنید. (هر یک امتیاز معادل ۱۰ ریال خواهد بود.)

۲۴ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. جوادم گفت:
    سلام ،ایا در اپ ده تراکنش اخر را میشود مشاهده کرد
  2. gunesh گفت:
    برای کارت به کارت کردن میگه باید تو شاپرک ثبت بشه.تا مرحله تایید قوانین میریم دیگه گزینه ای نداره و کارت ثبت نمیشه
  3. نگار گفت:
    سلام و وقت بخیر.
    پولی انتقال دادم و از من شماره فیش رو می خوان.این شماره فیش، همون Reference number هست یا شماره مرجع بانک؟
  4. مریم جامعی گفت:
    سلام برای کارت به کارت رمز دوم که میزنم بعد رمز پویا نمیاد برام رمز پویام فعاله ولی همش برام پیام میاد ازطریق لینک زیر رمز یکبار مصرف را فعال کنید
    • کیان گفت:
      با سلام، ممکن است این مشکل بدلیل سیاست های بانک شما باشد. لطفا به بانک مربوطه مراجعه نموده و از طریق شعب موجود این مشکل را حل نمایید و یا بر روی لینک کلیک نموده و رمز دوم خود را از طریق وبسایت بانک فعال کنید.
  5. ناصر گفت:
    سلام من هر چی تراکنش کارت به کارت یا انترنت گرفتن یا شارژ گرفتن انجام میدم امتیاز بهم نمیده
  6. لیلا گفت:
    باسلام من میخاستم مبلغ صد هزارتومان از موجودی آپ خودم رو به کارتم منتقل کنم بنظرم گزینه اشتباهی زدم به شماره تلفنم میگه منتقل شده ..متوجه نشدم این صد تومن کجا رفت؟
  7. معصومه گفت:
    سلام من میخوام کارت جدید اضافه کنم تو اپلیکیشن نمیتونم برنامه رو بروز هم کردم مشکل حل نشده
    • کیان گفت:
      با سلام، جهت افزودن کارت در اپلیکیشن آپ ابتدا باید یک تراکنش مالی با آن اتجام دهید. پس از آن، شماره و اطلاعات کارت به صورت پیش فرض ذخیره خواهند شد.
  8. علی اکبر توفیق گفت:
    سلام
    طریقه حذف کارت‌های مقصد را میخواستم که تعداد زیادی بی مصرف سیو شده
    • کیان گفت:
      با سلام، متاسفانه این امکان وجود ندارد که کارت هارا به صورت تکی حذف کنید اما با نصب مجدد برنامه آپ، تمام کارت های مبدا و مقصد قبلی پاک خوانند شد.
  9. Naman گفت:
    سلام من گوشیم رو فلاش زدم من قبلان با برنامه آپ کار میکردم اما الان میخوام کارت به کارت کنم میگه شماره موبایل باید متعلق به صاحب حصاب باشد در حالی که همین شماره ماله صاحب حسابه یعنی خودم لطفان بگین چیکار کنم
    • اسرا گفت:
      یعنی هیچ کس نیست به این سوال جواب بده؟ برا منم همین پیام اومد واقعا متاسفم سوادا ماشالا نم داده
      • کارشناس گفت:
        سلام و وقت بخیر،
        شماره سیم کارت داخل گوشی باید با شماره کد ملی که اول راه اندازی برنامه آپ داده میشه یکی باشه این قضیه رو چک کنید.
        در غیر این صورت به سواد دیگران ربطی نداره و با شماره تلفن سازندگان برنامه آپ تماس بگیرین و مشکلتون رو با سازندگان برنامه در میون بذارید:

        ۸۳۳۳۳ ۰۲۱

  10. عمادی گفت:
    سلام. من از طریق برنامه آپ ۱۹ گیگ اینترنت ایرانسل خریداری کردم وای الان که بررسی کردم اینترنت ندارم، در صورتی که این پول از حسابم برداشت شده ?
  11. مسعود گفت:
    سلام من هر روز ۱۰۰ تا ۳۰۰ امتیاز تو برنامه آپ میگیرم ولی هیچ وقت به امتیازاتم اضافه نشده. الان ۵ ماهه برنامه آپ رو نصب کردم ولی هنوز صفر امتیازه???